FANDOM

Błuku.png

Jakub Błaszczykowski (ur. 14 grudnia 1985 w Truskolasach[1]) – polski piłkarz występujący na pozycji pomocnika w Borussi Dortmund oraz reprezentacji Polski, wybitny reprezentant Polski, w latach 2010–2014 kapitan reprezentacji Polski, od lipca 2007 zawodnik Borussii Dortmund, dwukrotny laureat Plebiscytu tygodnika Piłka Nożna w kategorii Piłkarz Roku (w latach 2008 i 2010).

Wychowywał się w niewielkiej miejscowości Truskolasy koło Częstochowy. Miał siedem lat, gdy – wraz ze starszym o trzy lata bratem Dawidem – rozpoczął treningi w Rakowie Częstochowa, gdzie spędził osiem lat. Latem 2002 trafił do Górnika Zabrze i przez kilka miesięcy występował w szkółce piłkarskiej tego klubu. Wiosną 2003 wrócił jednak do Częstochowy i rozpoczął grę wIV-ligowym KS Częstochowa. Swą pierwszą bramkę w barwach tego klubu zdobył 25 października 2003 w meczu z rezerwami Górnika Zabrze, a do końca sezonu 2003/2004 trafił jeszcze 4 razy (hat-trick w spotkaniu przeciwko GKS Tychy'71 i gol w pojedynku z Szombierkami Bytom). W rundzie jesiennej kolejnego sezonu strzelił 6 bramek. Błaszczykowski był na testach w różnych klubach wyższych lig, m.in. w GKSie Bełchatów, Tirolu Innsbruck i Lechu Poznań. Był bliski przejścia do tego ostatniego klubu, jednak strony nie doszły do porozumienia w sprawie kontraktu[2].

Błuku.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki