FANDOM

Lewy bo prawy.png

Robert Lewandowski (ur. 21 sierpnia 1988 w Warszawie) – polski piłkarz występujący na pozycji napastnika w Bayernie Monachium oraz reprezentacji Polski, członek Klubu Wybitnego Reprezentanta[2]. Kapitan reprezentacji Polski[3]. Uczestnik finałów Mistrzostw Europy 2012. Wychowanek Varsovii Warszawa, reprezentował także barwy Delty Warszawa, rezerw Legii Warszawa oraz Znicza Pruszków. W 2008 roku trafił do Lecha Poznań, w którego barwach zadebiutował w Ekstraklasie. W latach 2010-2014 był zawodnikiem klubu Borussia Dortmund. Król strzelców niemieckiej Bundesligi w sezonie 2013/2014.Ambasador dobrej woli UNICEF.

Karierę zaczynał w Partyzancie Leszno, nie był jednak zawodnikiem tego klubu, a jedynie mógł uczestniczyć w treningach dzięki ojcu, który tam pracował[4]. W 1997 roku trafił do Varsovii Warszawa, gdzie grał 7 lat. Występował także w Delcie Warszawa. W stołecznym klubie grał do lata 2005 i strzelił dla niego w IV lidze cztery bramki[5].

Sezon 2005/2006 rozpoczął w Legii II Warszawa. Dla rezerw Wojskowych w trzeciej lidze strzelił dwie bramki[6].

Więcej z Fandomu

Losowa wiki